به نام خداسلام
یه قفل، تا وقتی قفله جذابه و آدمو کنجکاو میکنه که توی جایی که بهش قفل زدن چیه. یه در تا وقتی بستهس برامون جالبه که پشتش چی میتونه باشه. و... خیلی مثالای دیگه میشه در این مورد زد. در مورد این که ناشناختهها تا ناشناختهن جذابن ولی به محض شناخته شدن دیگه جذابیت چندانی ندارن.
ذات آدما هم یه همچین حالتی داره به نظرم. آدما تا وقتی کامل شناخته نشدن برات جذابن. وقتی بشناسیشون، وقتی بدونی چقدر میتونن پست و نامرد باشن، وقتی بفهمی که با نبودنت چقدر خوشحالن و تو رو به چشم یه موجود اضافی که در موارد نیاز بهش مراجعه کنن میبینن دیگه برات جذاب نیستن.
این به نفع خودمون و اطرافیانمونه که نشناسیمشون. خیلی بد میشه، خیلی!
...
به نام خدا :):...